Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dutch literature --- Zindelijkheid - prentenboek --- Snoepen - prentenboek --- Blij zijn - prentenboek
Choose an application
Prinses Mollie houdt ontzettend veel van zoetigheid. Chocoladerepen, zuurtjes, koekjes, ijsjes, alles vindt ze lekker. Zoveel snoep is niet alleen slecht voor je tanden, maar ook voor je buik, je benen en ja, eigenlijk voor je hele lichaam! Mollie wil graag minder snoepen, zodat ze zich fit voelt en haar jurken niet meer hoeven worden vermaakt. Er wordt een wedstrijd uitgeschreven: degene die ervoor zorgt dat Mollie minder gaat snoepen, wordt beloond. Iedereen mag meedoen!
Fiction --- Gezondheid --- Jeugdboeken --- Prentenboeken --- Prinsessen --- Snoep --- Voeding --- Snoepen
Choose an application
993409.jpg --- Prentenboeken --- Snoepen --- Gulzig zijn --- Jarig zijn
Choose an application
Er was eens een klein koninkrijk waarin het helemaal niet goedging met de mensen. De oorzaak van alle ellende was de koning.Die hebberd wilde alles : de duurste stoffen uit de verste landen, gouden schaatsen, de beste muzikanten ... maar de grootste en duurste ondeugd van de koning was zijn eetlust.
German literature --- Eten --- Fiction --- Jeugdboeken --- Koningen --- Prentenboeken --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- Prentenboeken ; verhalend --- Snoepen ; verhalen
Choose an application
In het restaurant hoog boven op de berg is de hele avond nog geen enkele gast geweest. De chefkok en de ober willen net gaan afsluiten, als er ineens een reus voor hun neus staat. Wat zal hij allemaal gaan bestellen? Prentenboek met sfeervolle, zwierige kleurenillustraties. Vanaf ca. 4 jaar.Bron: https://bibliotheek.be/
Prentenboeken --- Reuzen --- Snoepen --- Dutch literature --- prentenboeken (genre) --- Restaurant --- Voeding --- Eten --- Drinken --- Menukaart --- Nagerecht --- Humor --- Reus --- Jeugdboeken 03-06 jaar
Choose an application
genre-thema"">
Choose an application
Je kunt nik-nakboekjes gebruiken bij heterogene, taaldiverse kindergroepen. Je brengt het verhaaltje aan in het Nederlands en je gaat met de kinderen in dialoog rond het thema, of je organiseert er activiteiten bij. Misschien kunnen we met de groep een woord in verschillende talen zeggen? Of je start hoekenwerk per taalgroepje, eventueel nodig je daar ouders bij uit. Alle kinderen doen mee. Heb je in de klas rond een boekje gewerkt, dan kun je dat in de gewenste talencombinatie mee naar huis geven. Het kind kan het met trots navertellen en ouders kunnen de leesoefening overdoen. Je betrekt ouders bij het klasgebeuren, ze krijgen de kans om hun kind mee te ondersteunen. Het idee om tweetalige boekjes voor kinderen te maken, ontstond uit de voorleeservaring bij anderstalige gezinnen in Antwerpen. Samen kinderboeken ontdekken is leuk en het vergroot je kennis van het Nederlands. Bovendien maken boeken kinderen nieuwsgierig en prikkelen ze de fantasie. Maar veel anderstalige ouders voelen zich in het Nederlands te onzeker om dit met hun kinderen te doen. Ook al willen ze hun kinderen helpen, ze vinden geen boeken waarmee ze deze rol op zich kunnen nemen. Met de nik-nakboekjes geven wij deze ouders en hun kinderen de mogelijkheid om de brug te slaan van hun moedertaal naar het Nederlands.
478.1 --- anderstaligen (ler) --- NT2 (ler) --- okan (ler) --- Dutch literature --- Indo-European literature --- Meertalige prentenboeken --- Multiculturele samenleving --- NT2 --- Engels --- Turks --- Snoepen
Choose an application
Maarten en Marie kopen brood en chocoladen beren, een apenkoek en een clown van marsepein. Ze zijn lekker. En ze kunnen praten...
Dutch literature --- clowns (themawoord fictie) --- snoep (themawoord fictie) --- brood (themawoord fictie) --- taal (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Clowns --- Circus --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- jeugdliteratuur --- verhaal --- voeding --- illustraties (x) --- Boodschappen doen ; verhalen --- Boodschappen doen --- Gebak ; verhalen --- Gebak --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Snoepen ; verhalen --- Snoepen --- Voorleesverhalen --- Clown
Choose an application
In de klas gaan we de vrije omgang met de dingen stimuleren via het organiseren van bepaalde activiteiten en door het aanbrengen van materialen met steeds wisselende wiskundige eigenschappen. Via een gerichte vraagstelling en een begeleidende dialoog prikkelen we de kinderen om verder te experimenteren en om hun motorische handelingen en ervaringen te verwoorden. In talloze occasionele, toevallige spelmomenten, ondersteund door een begeleidende dialoog, vergroten de kinderen hun greep op de wereld van de getallen, van het meten en van de ruimte. Bevat suggesties voor wiskundige initiatie rond getallen, meten en ruimte, binnen elk thema. "Een nieuwe kijk" vertrekt telkens vanuit realistische foto's die aansluiten bij een bepaald thema uit de leefwereld van het kind. Die foto's zetten kinderen aan tot vergelijken met hun eigen klassituatie. Bij elke foto worden de verschillende aspecten van wiskunde benaderd. Doorheen het kijk- en doeboekje komen de verschillende ontwikkelingsdoelen stap voor stap aan bod. de thema's: - In mijn klasje is het leuk - Mijn familie - Naar de markt - Er was eens - Snoepjes - Speelgoed - Een kaars voor Kerst - Broem, broem - Ik was me - Ik maak me mooi - Dieren op de boerderij - Bloemen in de tuin - Mijn nieuwe schoenen - Water in de tafel - Op het strand
kleuters --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of mathematics --- wiskundeonderwijs --- 471.42 --- wiskunde --- wiskundige initiatie --- Schoolboeken --- Wiskundige initiatie --- Bloemen --- Boerderijen --- Familie --- Getallen --- Handboek/cursus --- Hygiëne --- Kerstmis --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Markten --- Meten --- Ruimtelijke oriëntatie --- Schoenen --- School --- Snoepen --- Speelgoed --- Stranden --- Verkeer --- Water --- Wiskunde --- kleuteronderwijs --- Boerderijen ; kleuteronderwijs --- Familie ; kleuteronderwijs --- Kaarsen ; kleuteronderwijs --- Kerstmis ; kleuteronderwijs --- Markten ; kleuteronderwijs --- Schoenen ; kleuteronderwijs --- Schoolleven ; kleuteronderwijs --- Snoepen ; kleuteronderwijs --- Speelgoed ; kleuteronderwijs --- Sprookjes ; kleuteronderwijs --- Verkeer ; kleuteronderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- strand ; kleuteronderwijs --- 472.2 --- 510.3 --- Kleuterschool: wiskunde --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Didactiek van de wiskunde --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs --- cognitieve opvoeding
Choose an application
Dit boek bevat 40 gedichtjes over het alledaagse leven van peuters en kleuters : een poesje aaien, verf morsen, een dood vogeltje ... 40 prikkels tot luisteren en tot praten over de sprekende prenten of over eigen belevenissen.
Dutch literature --- Jeugdpoëzie --- kinderpoëzie --- poëzie --- peuters --- kleuters --- * 889.7 --- Baby's --- Baden --- Ballonnen --- Beren --- Boosheid --- Fietsen --- Grassen --- Grootouders --- Katten --- Lichaam --- Moeders --- Nederlands 870 --- Onweer --- Paarden --- Plassen --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Regen --- School --- Sinterklaas --- Slapen --- Snoepen --- Stout zijn --- Televisie --- Vaders --- Verdriet --- Verf --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Vogels --- Zee --- Ziek zijn --- Zoenen --- 830.1 ) Nederlandse gedichten --- Poëzie ; jeugd (groen) --- Poëzie ; kleuteronderwijs --- Poëzie ; kleuters --- Poëzie --- voordrachtenbundels voor kinderen --- Dichtwerken
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|